Menu

Austria - Chorwacja 2005
Wenecja

[6]

Do Wenecji dojechaliśmy około godziny 17 po południu, dzień był bardzo słoneczny i gorący. Znaleźliśmy pole namiotowe i autobusem, za 1 euro w jedną stronę, udaliśmy się na zwiedzanie miasta artystów. Miasto na wodzie  jak określa się Wenecję, to masa malowniczych kamienic połączonych niewielkimi mostami, przepięknych ogromnych i starych kościołów,  wąskich uliczek, kolorowych licznych sklepików, kanałów wodnych po których pływają barwne gondole.
Mijając wszystkie te wspaniałe rzeczy udało nam się, po niemal 1,5 godzinnej wędrówce, dotrzeć do placu Św.Marka. Oprócz niesamowitych budowli : katedra Św. Marka, ......, dało się zauważyć ogromną mieszankę ludzi różnej narodowości. Było to największe skupisko ludzności, jakiego nie dało się zaobserwować nigdzie indziej.
Urzeczeni klimatem Wenecji, pięknymi widokami, wędrowaliśmy po uliczkach, chłonąc atmosferę tego miasta. Wenecja nocą jest prześliczna, wszędzie wiele palących się lamp, efektownie oświetlony plac na którym raz po raz rozbrzmiewa muzyka grana przez raz jedna raz druga, trzeciąi i czwartą orkiestrę.
Wszystko to sprawia, że człowiek czuje się zauroczony tym magicznym miejscem. Wenecja bowiem to nic innego jak miasto zakochanych i to daje się naprawdę odczuć, wierzcie nam. Zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy na pole namiotowe i tam spędziliśmy noc. Nazajutrz z rana znów wyruszylismy zwiedzać Wenecję, tą część miasta, której nie widzieliśmy wcześniej. Raz po raz robiliśmy zdjęcia, zwiedzaliśmy kościoły i próbowaliśmy się nacieszyć tym miastem, bo niewiadomo kiedy znowu tam wrócimy.

I tak dobiegł  końca nasz pobyt w Wenecji. Wyruszylismy dalej - do Chorwacji.